Firmy, które stawiają na widoczność w internecie, nie mogą nie skorzystać z okazji do promocji, jakie daje amerykański gigant z Mountain View. Dzisiaj Google ma do zaoferowania naprawdę wiele możliwości pokazania oferty i produktów w wyszukiwarce oraz poza nią. Przykładem jest platforma reklamowa Google Ads – rozbudowane narzędzie marketingowe, z którego korzystają firmy na całym świecie. Ile kosztuje reklama w Google Ads i jakie modele rozliczania udostępnia platforma? Więcej dowiesz się z dalszej części artykułu.  

Co składa się na koszty kampanii w Google Ads? 

Do przygotowania kampanii potrzebujesz narzędzia. Google Ads jest platformą udostępnianą za darmo. Nie musisz płacić za założenie konta, konfigurację i korzystanie z większości funkcji. Płatności zaczynają się, gdy rozpoczynasz działania reklamowe. Wielką zaletą Google Ads jest elastyczność, bo to Ty decydujesz, jaki budżet chcesz przeznaczyć na kampanię reklamową. Google podsuwa Ci wiele opcji reklamowych, które możesz dostosować do swoich celów biznesowych. Inny koszt związany jest z obsługą narzędzia Google Ads. Możesz samodzielnie zająć się ustawieniem kampanii reklamowej, ale zdecydowanie mniej stresujące będzie powierzenie tego zadania specjalistom, którzy znają możliwości Google Ads i potrafią zapanować nad wydatkami.

Modele rozliczeń w Google Ads

Reklama w Google Ads na pierwszy rzut oka może wydawać się skomplikowana, ale w rzeczywistości jest przemyślana i pozwala dostosować strategię reklamową do Twoich firmowych celów w zależności od tego, czy zależy Ci na kliknięciach, wyświetleniach czy obejrzeniach reklamy. Wyróżniamy następujące modele rozliczeń: 

  • CPC cost per click – to najpopularniejszy model rozliczenia, z którego korzystają reklamodawcy. Opłata nie jest naliczana za wyświetlenie reklamy, ale dopiero w momencie, gdy użytkownik ją kliknie. 
  • eCPC – o tym modelu mówi się, że to ulepszony CPC. Algorytmy podnoszą lub obniżają stawki za kliknięcie, dostosowując je do prawdopodobnego wystąpienia konwersji. 
  • CPM cost per mile – opłata naliczana jest za 1000 wyświetleń reklamy. Z tego modelu zazwyczaj korzystają reklamodawcy, których celem jest budowanie świadomości o marce.
  • CPV cost per view – w tym modelu płaci się za obejrzenie przez użytkowników minimum 30 sekund filmu reklamowego lub całości spotu, gdy film jest krótszy. Opłata naliczana jest także wówczas, gdy użytkownik wejdzie w interakcję z reklamą.
  • ROAS return on ad spend – algorytmy automatycznie ustalają stawki w czasie aukcji, dostosowując je pod kątem docelowego zwrotu z nakładów na reklamę.
  • CPA cost per action – w tym modelu ustala się maksymalny koszt, jaki jesteś w stanie zapłacić za pozyskanie konwersji. 

Rodzaje budżetów w Google Ads

W Google Ads możesz określić także rodzaj budżetu. Dzienny polega na tym, że ustalasz limit wydatków na każdy kolejny dzień kampanii. Jego zmiana jest możliwa w dowolnym momencie. Natomiast budżet całkowity to kwota, którą chcesz wydać przez cały okres wyświetlania się reklam i co bardzo ważne ustawień tego budżetu po utworzeniu kampanii nie da się zmienić. 


Źródło fotografii: https://unsplash.com/@solenfeyissa