Promując się w internecie, najlepiej postawić na działania, które będą skuteczne. Do takich należy pozycjonowanie, które umożliwia pojawienie się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania Google. Zanim jednak zdecydujesz się na optymalizację swojej strony internetowej, z pewnością zechcesz poznać odpowiedzi na kluczowe pytania: ile to kosztuje i od czego zależy cena. Sprawdźmy, co ma wpływ na koszty pozycjonowania serwisu. 

Indywidualne podejście do wyceny 

Ile będzie kosztowało pozycjonowanie mojej strony internetowej? Na takie pytanie nie da się udzielić odpowiedzi bez wcześniejszego przeprowadzenia analizy strony, sprawdzenia konkurencyjności fraz kluczowych oraz przyjrzenia się konkurencji. Każda strona internetowa jest inna i na innym poziomie wypozycjonowania, dlatego udzielenie uniwersalnej odpowiedzi nie jest łatwe. Cennik pozycjonowania jest uzależniony od wielu elementów. Jakich? O tym piszemy poniżej. 

Wielkość i stopień rozbudowy strony internetowej 

Twoja strona może posiadać kilka podstron lub jak w przypadku dużych sklepów internetowych być bardzo rozbudowanym serwisem. Jak łatwo się domyślić w tym drugim przypadku pozycjonowanie będzie bardziej wymagające, a tym samym droższe. Specjaliści SEO będą musieli zająć się optymalizacją m.in. stron z kategoriami oraz produktami, przyjrzeć się technicznym elementom strony i przygotować wytyczne do tekstów, w których znajdą się wybrane słowa kluczowe. 

Konkurencja, z którą zmierzy się Twoja strona w wyszukiwarce

Dzisiaj pozycjonowanie nie jest czymś wyjątkowym. Wiele firm wybiera ten sposób promocji w internecie. Dla Ciebie oznacza to, że Twoja strona będzie walczyć o pozycje z innymi witrynami, których właściciele również podejmują działania SEO. Cennik pozycjonowania będzie uzależniony od konkurencyjności Twojej branży. Im więcej rywali, tym więcej pracy specjalistów SEO, a to pociąga za sobą wyższe koszty. 

Historia domeny i wcześniejsze działania na stronie

Gdy domena Twojej strony internetowej jest nowa, oznacza to, że wszelkie prace związane z pozycjonowaniem należy zacząć od podstaw. Zdecydowanie łatwiej wypromować w organicznych wynikach wyszukiwarki stronę, która ma już pewną historię. Musi to być jednak dobra historia. Domena, która wcześniej została ukarana przez Google, będzie dużym wyzwaniem dla specjalistów SEO, a dla Ciebie kosztownym wydatkiem. Może też okazać się, że poprawa jej pozycji nie jest możliwa i wtedy jedyne rozwiązanie to przeniesienie strony na inną domenę.  

Profesjonalne podejście do pozycjonowania kosztuje

Na koniec warto też wspomnieć o tym, że kuszące wydaje się być skorzystanie z oferty taniego pozycjonowania. Czasami jednak może to przynieść stronie więcej złego niż dobrego. Praktyki Black Hat SEO mogą na chwilę poprawić pozycję w wyszukiwarkach, ale gdy Google zorientuje się, że są to działania nie do końca fair, nałoży karę na stronę. Wtedy trudno będzie znów pojawić się w topach wyników organicznych. Nie ryzykuj. Postaw na specjalistów, którym zależy na skutecznym i trwałym pozycjonowaniu Twojej witryny. 


Źródło fotografii: https://unsplash.com/@campaign_creators