Osoby zajmujące się na co dzień optymalizacją stron internetowych, używają wielu narzędzi, które zbierają i analizują dane, by na tej podstawie tworzyć wytyczne i wdrażać zmiany z zakresu SEO. Sprawdź, z jakich rozwiązań najczęściej korzystają pozycjonerzy w codziennej pracy. 

Ahrefs

Jedno z największych narzędzi, które dostarcza kompleksowej i wszechstronnej wiedzy o analizowanych witrynach. Dzięki możliwości wglądu w strony internetowe konkurencji pozwala weryfikować działania optymalizacyjne w obrębie witryn klientów i monitorować trendy. Ogromne bazy danych Ahrefsa pochodzą z serwerów, które monitorują całą sieć, szczególny nacisk kładąc na ruch organiczny, czyli pochodzący z wyszukiwarek.

Sitebulb

Sitebulb jest narzędziem, które imituje roboty Google, co oznacza, że pozwala na crawlowanie dowolnej strony. Można w ten sposób zobaczyć, jak witryna prezentuje się z perspektywy botów i co należy poprawić w jej obrębie, żeby uzyskać lepsze wyniki i wyższą pozycję w rankingu. Sitebulb dla lepszej efektywności pobiera dane z Google Analytics i Google Search Console.

Senuto

Senuto jest narzędziem, które całościowo analizuje informacje o słowach kluczowych, pozwala sprawdzić liczbę fraz w TOP3, TOP10, TOP50 i pokazuje, na jakie słowa kluczowe dana strona wyświetla się w wyszukiwarce. Wykorzystując Senuto, specjaliści sprawdzają statystyki wybranych keywordsów, rozpoznają błędy, eliminują kanibalizację, pozwalają zdiagnozować zjawiska takie jak sezonowość słów kluczowych. Dzięki Senuto, eksperci SEO mogą także sprawdzać pozycje konkurencji na poszczególne frazy. 

Google Search Console

GSC to narzędzie oferowane bezpłatnie przez Google, służy ono przede wszystkim do monitoringu strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Google Search Console w połączeniu z wiedzą zaczerpniętą z Google Analytics, tworzy kompletny obraz analizowanej strony. Specjaliści dowiadują się z niego m.in o tym, czy strona jest poprawnie zaindeksowana oraz jak kształtuje się profil linków przychodzących. 

Google Analytics

GA to podstawowe narzędzie dla każdej osoby, która posiada stronę internetową. Używają go zarówno eksperci, jak i amatorzy. Google Analytics informuje np. o tym, jak użytkownicy trafili na daną stronę, ile czasu na niej spędzili, skąd pochodzą (dane geograficzne) i w którym momencie decydują się opuścić witrynę. Pozwala to zdiagnozować i wykluczyć błędy na stronie.


Źródło fotografii: https://pixabay.com/pl/