Jedną z możliwości na promocję marki w sieci jest reklama ppc. W ramach kampanii Google Ads administratorzy stron internetowych mogą reklamować pojedyncze produkty, co jest szczególnie ważne dla właścicieli sklepów internetowych. Jeśli prowadzisz działalność w ramach e-commerce i oczekujesz szybkich efektów działań marketingowych, koniecznie wypróbuj kampanii PLA (Product Listing Ads). 

Czym są kampanie produktowe?

Kampanie produktowe, jak sama nazwa wskazuje, są dedykowane promowaniu konkretnych artykułów, dlatego najczęściej korzystają z nich sklepy prowadzące e-handel. Kampania PLA jest rodzajem reklamy tekstowo-graficznej. Kreacja zawiera zdjęcie, tytuł oraz aktualną cenę – dzięki zastosowaniu tego typu kampanii masz pewność, że wyświetlana cena jest zawsze aktualna i nie wymaga to ręcznego wdrażania zmian. Reklamy PLA wyświetlają się nad organicznymi wynikami wyszukiwania lub obok nich, a także na stronach partnerskich Google, czyli w tzw. sieci reklamowej. Taki schemat działania zwiększa szanse na przykucie uwagi potencjalnych klientów. Kampanie produktowe znane są także pod nazwą Google Shopping i dotyczą zautomatyzowanej wersji PLA. Do rozwinięcia kampanii zakupowej potrzebne są dodatkowe narzędzia, np. konieczne jest założenie konta na platformie Google Merchant Center i połączenie go z kontem Google Ads.

Rodzaje kampanii produktowych

  • Smart Shopping 

To rodzaj inteligentnej kampanii produktowej, która opiera się na machine learning, czyli działaniu samouczących się algorytmów. Dzięki automatyzacji poszczególne elementy kampanii ulegają ciągłej optymalizacji, tak by docierać do precyzyjnie określonej grupy docelowej, a Twoja reklama zyskuje większe szanse na konwersję. System samodzielnie decyduje, kiedy i komu wyświetlić reklamę oraz ustala stawkę za pojedyncze kliknięcie. Smart Shopping bazuje na danych zbieranych przez pliki cookies – są to informacje o użytkownikach, które Google wykorzystuje później do remarketingu, czyli ponownego wyświetlania oglądanych wcześniej produktów. 

  • Standardowa kampania produktowa

W klasycznej kampanii produktowej osoba zarządzająca ma możliwość własnoręcznego ustawiania i kontrolowania różnych parametrów reklamy oraz dostosowywania słów kluczowych. W tej wersji Google Shopping reklamy nie wyświetlają się w sieci reklamowej – użytkownicy mogą je zobaczyć na górze listy wyników wyszukiwania oraz obok niej.

 
Źródło: https://www.pexels.com/pl-pl/@olly