Decyzja została podjęta. Reklama w Google, to idealne rozwiązanie dla Twojej firmy. Ale od czego zacząć? O co musisz zadbać, żeby kampania okazała się skuteczna? Czy jesteś w stanie zaprojektować ją bez pomocy specjalisty PPC?

Mam już konto – co dalej?

W celu ruszenia z kampanią na podbój internetu konieczne jest założenie konta w ramach Google Ads. Potrzebne Ci będą do tego adres Gmail oraz adres Twojej strony internetowej. Kiedy spełnisz już powyższe wymogi, czeka Cię ustawianie wielu ważnych aspektów kampanii, które decydować będą o powodzeniu reklamy w sieci. Google Ads ma przejrzysty i intuicyjny interfejs, dzięki czemu istnieje mała szansa, że pominiesz któryś z elementów.

Budżet dzienny

Wybierz walutę i stawkę dzienną. Google zaproponuje Ci, ile pieniędzy musisz przeznaczyć na codzienną promocję, aby osiągnąć jak najlepsze wyniki sprzedażowe i konwersje. Za niski budżet może sprawić, że nie wyświetlisz się osobom, które są zainteresowane Twoją ofertą. Jest to spowodowane tym, że płacisz za każde kliknięcie Twojej reklamy. A więc jeśli Twoja dzienna stawka to 50 zł, przy opłacie za kliknięcie 0,5 gr, to pokażesz się 100 osobom. Po przekroczeniu tej sumy Twoja reklama przestaje być wyświetlana. A więc pamiętaj – nie bądź skąpy i mierz siły na zamiary.

Lokalizacja

Określ teren, na jakim ma się pokazywać Twoja reklama. Może to być cały świat, konkretne kraje, Twój kraj, miasto i jego okolice, jedna ulica. Możliwości jest wiele! Zastanów się, gdzie masz największe szanse na rozgłos i powodzenie i tam wyświetlaj swoją kampanię.

Sieci

Podejmij decyzję, na jakich witrynach chcesz wyświetlać swoją kampanię. Google Ads umożliwia pokazywanie reklamy w wynikach wyszukiwarki oraz w sieci reklamowej, do której należą różne domeny. Przemyśl do kogo powinna trafiać Twoja oferta i na jakich stronach będziesz mieć szansę znaleźć idealną klientelę.

Słowa kluczowe

Google ponownie pomoże Ci w ustalaniu szczegółów Twojej kampanii. Na podstawie analizy treści znajdujących się na Twojej stronie internetowej, wygeneruje propozycje słów kluczowych. Nie są one jednak przymusowe i jeśli uważasz, że brakuje pewnych fraz lub nie wszystkie są prawidłowe, może je ręcznie edytować. Pamiętaj, że słowa kluczowe służą głównie temu, aby użytkownik mógł trafić na Twoją ofertę, wpisując konkretne frazy w wyszukiwarkę.

Reklama tekstowa

Nadeszła pora na projekt baneru. Potrzebujesz chwytliwego nagłówka, adresu url i 2 linijek tekstu. Pamiętaj, że jesteś ograniczony liczbą znaków, więc dobieraj słowa z rozwagą i pomyślunkiem. Nie zapomnij o słowach kluczowych i zachęć do kliknięcia takim zwrotem jak „sprawdź ”, czy „dowiedz się więcej”.

Chociaż Google Ads to mocno intuicyjne narzędzie, jego skuteczna obsługa zależy w dużej mierze od doświadczenia. Decydując się na usługi specjalisty PPC, możesz liczyć na optymalny dobór stawek, celne słowa kluczowe i skutecznie zaplanowaną strategię kolejnych działań. Dzięki temu Twoja reklama w Google będzie przynosić oczekiwane zyski.


Źródło fotografii: https://unsplash.com/@wocintechchat