Pozycjonowanie składa się wielu zagadnień, które w różnym stopniu przyczyniają się do ostatecznego efektu, czyli widoczności sklepu w internecie. Kilka kwestii pełni szczególnie ważną funkcję i należy je wziąć pod uwagę w pierwszej kolejności. Poznaj sprawdzone metody optymalizacji sklepów online. 

Co sprzyja pozycjonowaniu?

Pytanie, jak pozycjonować sklep internetowy powinno pojawić się na etapie szukania platformy e-commerce – od tego zależy, czy sklep, który stworzysz, będzie przystępny w procesie pozycjonowania. Oto lista punktów, na które powinieneś zwrócić uwagę przy wyborze:

  • osobny adres URL dla każdej podstrony,
  • możliwość modyfikacji nagłówków oraz title i description z poziomu panelu,
  • dostęp do optymalizacji zdjęć (atrybut alt),
  • możliwości rozbudowy treści,
  • ustawianie przekierowań,
  • wybór funkcji wspierających sprzedaż,
  • filtrowanie oraz prezentacja produktów na stronie.

Content marketing – siła treści 

Branża marketingowa zna doskonale zdanie „Content is King”, które jest tytułem eseju Billa Gatesa, dotyczącym tworzenia użytecznych treści na potrzeby stron internetowych. Pozycjonowanie opiera się nie tylko na optymalizacji technicznej i link buidlingu, ale przede wszystkim na systematycznym publikowaniu unikalnych treści w obrębie witryny. Zaliczają się do nich m.in. opisy produktów i kategorii, które dla sklepów internetowych są najważniejszym elementem contentu. Z perspektywy sprzedażowej, to właśnie unikalna i wyczerpująca informacja o produkcie będzie skłaniać klienta do zakupu. Poza tym treści te są doceniane także przez Google. Błędem jest kopiowanie opisów ze strony producenta, ponieważ powielone teksty nie wpływają pozytywnie na pozycję sklepu w wynikach wyszukiwania. Artykuły, które publikujesz na blogu oraz wszystkie inne treści na stronie powinny być wzbogacone o frazy, wyselekcjonowane z myślą o intencjach potencjalnych klientów. Słowa, którymi posługują się użytkownicy, poszukując określonych produktów, muszą znaleźć się na stronie Twojego sklepu w naturalny sposób. Dla Google liczy się jakość. Dawno minęły czasy, kiedy frazy kluczowe umieszczano na stronach w przypadkowy sposób – dziś liczy się jakość i praktyczna wartość treści dla Klienta. 

Wdrażając wskazówki specjalistów SEO, zastanów się, jaki styl ma prezentować Twoja marka. Określenie cech, z którymi ma być kojarzony Twój sklep, pozwoli dotrzeć do precyzyjnie wyznaczonej grupy docelowej. Zastosuj się do powyższych sugestii i zbuduj silną markę, która przyniesie Ci zyski. 

Źródło fotografii: https://unsplash.com/@rupixen