Szukasz skutecznej metody na pokazanie swojej firmy w sieci? Zastanawiasz się, co wybrać – pozycjonowanie, a może reklama Google Ads? Dlaczego reklama PPC może okazać się sposobem dla Ciebie? Na czym polega? Zapoznaj się z podstawami prowadzenia kampanii Google Ads i korzyściami, jakie przynosi biznesom.

Co to znaczy PPC?

PPC, czyli pay per click, oznacza po prostu reklamę płatną za kliknięcie. Ustawiając kampanię w ramach Google Ads, ustalasz jaki budżet będziesz przeznaczać na jej wyświetlanie w wyszukiwarce. Opłaty ponosisz za każde kliknięcie linku. A więc musisz stworzyć baner, który nie tylko zachęci do odwiedzenia strony, ale przede wszystkim, że zrobią to użytkownicy faktycznie zainteresowanie ofertą. Dlatego Twojej uwadze nie mogą umknąć liczne elementy reklamy, które składają się na jej skuteczność.

Ustaw odpowiednią lokalizację

Projektując reklamę Google Ads, pamiętaj o wadze lokalizacji. W zależności od branży, w jakiej się poruszasz oraz celowaniu w rynek lokalny, krajowy lub międzynarodowy, będziesz chciał pokazywać się na różnych szerokościach geograficznych. Posiadając mały warsztat mechaniczny na przedmieściach Wrocławia, nie ma potrzeby, abyś pokazywał się użytkownikom w Sydney. Jeśli klikną Twoją reklamę, poniesiesz tego koszt, bez szansy na rekompensatę w postaci transakcji.

Połącz swoją kampanię z kontem w Google Analytics

Aby móc prawidłowo interpretować zarówno powodzenie jak i brak skuteczności reklamy, potrzebować będziesz danych. Dzięki Google Analytics wszystkie najważniejsze informacje znajdziesz w jednym miejscu. Dowiesz się, ile osób odwiedza Twoją stronę, ile czasu spędzają na niej użytkownicy, kto podjął się zapisania na newsletter lub kupna produktu, i wiele innych. To pozwoli Ci zaplanować kolejne kroki, potrzebne do jak najlepszej optymalizacji kampanii. Reklama PPC będzie trafiać do odpowiedniej grupy osób, a zawarte w niej komunikaty skutecznie przekonają do zapoznania się z ofertą.

Pamiętaj o remarketingu

Nie możesz zapomnieć o osobach, które już poznały Twoje usługi i produkty. Remarketing pozwala ponownie wyświetlić im oglądaną wcześniej ofertę. W banerach pokazują się treści, które w niedalekiej przeszłości, wzbudziły ich zainteresowanie. Jest szansa, że zdecydują się na zakup oglądanego produktu, a nawet postanowią dokupić do niego pasujące elementy. Np. dokonają kupna różowej sukienki, którą oglądali tydzień temu i dobiorą do niej buty oraz torebkę.

Reklamy PPC wymagają umiejętnego dysponowania budżetem. Dzięki temu masz szansę trafić do odpowiedniej liczby użytkowników, zainteresowanych Twoją ofertą.


Źródło fotografii: https://unsplash.com/@olloweb