Decyzja o powiększeniu swojej widoczność w sieci, to duży krok ku rozwojowi biznesu. Dlatego warto zadbać, aby nad projektowaniem kampanii internetowej czuwała osoba kompetentna. Reklama Google Ads to skuteczna forma promowania usług i produktów w internecie. Jednak jej wydajność uzależniona jest od odpowiednich analiz i adekwatnych wniosków. To pozwala na zaplanowanie kampanii przynoszącej rozgłos oraz wzrost transakcji.

Wnikliwa analiza

Aby odpowiednio dobrać grupę odbiorców, słowa kluczowe oraz potrzebny budżet, potrzeba wykonać dogłębną analizę strony i oferty firmy. Specjalista PPC zna narzędzia, które ułatwią mu egzekwowanie powyższych działań i doprowadzenie kampanii do gotowości.

Analiza potrzebna jest nie tylko na początku, ale również w trakcie eksponowania reklamy. Dzięki temu można na bieżąco zmieniać nagłówki i inne parametry decydujące o jej skuteczności.

Decydując się na reklamę Google Ads, nastawioną na użytkowników lokalnych, musimy pamiętać o zaznaczeniu tego w ustawieniach kampanii. Ważne jest także, aby w wybranych słowach kluczowych zawierała się nazwa danego obszaru, np. „nazwa usługi Wrocław” lub „nazwa produktu Dolny Śląsk”.

Doświadczenie w prowadzeniu kampanii PPC

Próbując samemu zaprojektować reklamę Google Ads, można nieodpowiednio przewidzieć hasła, jakie klienci wpisują do wyszukiwarki. Przede wszystkim liczy się znajomość narzędzi i umiejętne korzystanie z ich funkcji.

Po wykonaniu analizy, specjalista będzie w stanie wygenerować kilka możliwych wariacji nagłówków i opisów, które będą wyświetlać się potencjalnym klientom. Przeprowadzanie testów AB daje realne szanse na wybranie takich zwrotów, które wygenerują najlepsze wyniki.

Specjalista określi również, jaki jest minimalny budżet potrzebny na przynoszenie firmie zysków. Reklamy PPC opierają się na opłatach za każde kliknięcie linku. Tak więc trzeba brać pod uwagę, ile osób może potencjalnie trafić na naszą kampanię i być nią zainteresowaną na tyle, żeby chcieć poznać szczegóły oferty.

Zbyt niski budżet wiąże się z wyświetleniem reklamy ograniczonej liczbie osób, a tym samym mniejszą szansą na dotarcie do osoby, która dokona transakcji. Np. zakładając budżet 1000 PLN, przy cenie za kliknięcie 0,5 PLN, możemy wyświetlić się maksymalnie 5 tysiącom osób. Najczęściej kiedy specjalista prosi o wyższy budżet, nie jest to związane z jego chciwością, ale trzymaniem pieczy nad naszymi wynikami.

Warto skorzystać z usług specjalisty PPC, aby nasza reklama Google Ads została zaprojektowana w rzetelny sposób. Dzięki dobrej znajomości tego narzędzia nasza firma jest w stanie osiągać zaplanowane wyniki, a koszta związane z kampanią PPC zaczną się zwracać z nawiązką.


Źródło fotografii: https://unsplash.com/@campaign_creators