Fryzjerzy, kosmetyczki, dentyści czy hydraulicy. Wydawałoby się, że te zawody różni wszystko. Jednak jest coś, co je łączy – lokalny charakter prowadzenia działalności i pozyskiwanie klientów z konkretnej okolicy. Właśnie dla przedsiębiorców, którzy chcą promować się lokalnie, Google oferuje specjalną wizytówkę w Google Maps. Dowiedz się więcej o jej pozycjonowaniu.  

Czym jest wizytówka w Google Maps?

Wizytówka Google Moja Firma umożliwia zaprezentowanie swojej firmy w mapach Google. Podajesz w niej podstawowe informacje o swojej działalności – nazwę, dane teleadresowe, opis i godziny otwarcia. Usługa od Google na bieżąco jest rozwijana, a to oznacza, że właściciele wizytówek w mapach mają coraz więcej możliwości kontaktu ze swoimi klientami. Również klienci zyskują nowe funkcjonalności. Przykładem jest to, że od pewnego czasu mogą nanosić zmiany w wizytówce i informować o dodatkowych udogodnieniach występujących w Twojej firmie. Wiele firm posiada wizytówkę i dostrzega szansę, jaką daje bieżące jej aktualizowanie. 

Dlaczego pozycjonowanie w Google Maps wybierają lokalne firmy?

Wizytówki Google Moja Firma to domena przede wszystkim firm o lokalnym profilu. Google jakiś czas temu wprowadziło mechanizm, dzięki któremu jest w stanie określić, z jakiej lokalizacji pochodzi zapytanie w wyszukiwarce. Gdy użytkownicy szukają usług, wtedy wyniki są związane z danym miastem lub regionem. Pozycjonując się w Google Maps, masz większe szanse na to, że przyciągniesz klientów z okolicy. Dzięki kilku działaniom jesteś w stanie osiągnąć wyższe pozycje w mapach niż Twoja konkurencja. Przede wszystkim szczegółowo wypełnij wszystkie dane w profilu GMF, pamiętając także o słowach kluczowych. Zadbaj o to, aby wizytówka była wciąż aktualna i była wsparciem przy nawiązywaniu kontaktu z klientami. 

Kto wypozycjonuje Twoją wizytówkę Google Moja Firma?

Wielu właścicieli lokalnych firm samodzielnie optymalizuje swoją wizytówkę z lepszym lub gorszym skutkiem. Jeżeli chcesz mieć pewność, że Twoje pozycjonowanie w mapach Google jest dobrze wykonywane, najlepiej zaufać specjalistom SEO. To oni na bieżąco śledzą wszelkie nowinki, jakie pojawiają się w pozycjonowaniu i nowe funkcjonalności dodawane do wizytówki GMF. Będą wiedzieli jak w pełni wykorzystać wizytówkę, aby była wsparciem dla rozwoju Twojej firmy. 


Źródło fotografii: https://www.pexels.com/pl-pl/@davideibiza